loading...
حملة الزهرا من الروضة الی الجنة
محمددهشائی بازدید : 40 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

ابتداُ من اول یوم الرحلة فی محافظت خوزستان فی مدینة الهواز الخضراء هوا زیارت المرقد و ظریح العبد الصالح      علی بن مهزیار الاهوازی

نعرف علی بن مهزیار الاهوازی

فی لغه الفارسیة

علی‌ابن مهزیار اهوازی، که در سده سوم هـ. ق می‌زیسته‌است، از فقها، محدثان و دانشمندان معروف شیعه و از نزدیکان امام علی بن موسی الرضا، امام محمد بن علی تقی جواد، امام علی نقی هادی، و امام حسن عسکری بوده و احکام دینی را نزد آنها فراگرفته و در برخی از مناطق، به‌ویژه در اهواز به عنوان نماینده او بوده‌است.

زادگاه علی‌ابن مهزیار هندیجان است ولی با توجه به اینکه در قرن سوم هـ. ق هندیجان از توابع شهر دورق بود او را اهل دورق معرفی کرده‌اند. پدر وی مذهب نصرانی داشت و سپس مسلمان شد و علی نیز به تبعیت از پدر در نوجوانی مسلمان گردید.

براساس برخی روایات وی در زمان امام حسن عسکری درگذشته‌است. بنابر روایات تاریخی هنگامی که مأمون خلیفه عباسی دستور داد تا امام رضا به عنوان ولیعهد او از مدینه عازم خراسان شود امام رضا در مسیر حرکت خود در روز شانزدهم صفر سال ۲۰۱ هـ. ق وارد اهواز شد و چند روزی در این شهر توقف نمود. بعداً در محل اقامت امام مسجدی به نام مسجدالرضا بنا گردید که علی‌ابن مهزیار وصیت کرد پس از مرگ او را در مسجد مذکور دفن کنند. در قسمت غربی بقعه وی و پیوسته به مقبره سالنی وجود دارد که احتمالاً همان مسجدی است که به آن اشاره شد.

او از سوی امام علی بن موسی الرضا جانشین «عبدالله بن جندب»، وکیل امام جعفر صادق و امام موسی کاظم شد و توقیعاتی از جانب امام [محمد بن علی تقی جواد] و امام هادی به او رسید.

در شمال شهر اهواز نزدیک رودخانه کارون، بقعه‌ای به چشم می‌خورد که صاحب این بقعه را علی فرزند مهزیار معروف به اهوازی، می‌دانند که در سال ۲۰۰هجری قمری می‌زیسته‌است.

فی الغة العربیة

Lyabn Mhzyar الأهواز ، في القرن الثالث الميلادي . BC Myzysthast والفقهاء و الرواة والعلماء الشهيرة شيعة الامام علي بن موسى الرضا وثيقة الإمام محمد بن علي تقي جواد ، الإمام علي النقي الهادي و الإمام الحسن العسكري و الجماعات الدينية الذين تعلموا منهم في بعض المناطق ،على وجه الخصوص ، شغل منصب ممثل إيران في .Mhzyar Lyabn Hendijan المنزل ولكن بالنظر إلى أن في القرن الثالث الميلادي . أدخلت وظائف س Hendijan Douragh مدينتها الأم Douragh . كان والده الدين الناصري و تصبح مسلم واتبع علي كما كان والده في سن المراهقة مسلم .وفقا لبعض التقاليد ، أخذ الإمام الحسن العسكري Drgzshthast . وفقا ل حسابات تاريخية عندما أمر الخليفة العباسي المأمون الإمام الرضا وليا للعهد ، سافر إلى المدينة المنورة إلى خراسان الإمام الرضا في دربه في اليوم السادس عشر من صفر 201 ه في . ه دخول إيران و سيبقى بضعة أيام في المدينة. سوف احق، في مقر إقامة مسجد الإمام بنيت في اسم Msjdalrza Lyabn Mhzyar يدفن بعد موته في المسجد. في الجزء الغربي من قبره و المسجد تعلق على قاعة مزار ربما يشار إلى هناك .الإمام علي بن موسى الرضا من قبل خليفته ، " المحامي عبد الله بن Jndb ' ، الإمام جعفر الصادق و الإمام موسى الكاظم و Tvqyaty عن الإمام محمد بن علي تقي جواد و الإمام الهادي جاء اليه .في الشمال، بالقرب من الاهواز قارون Bqhay ينظر صاحب قبر علي، نجل Mhzyar الأهواز الشهير نعرف أنه في عام 200 ه Myzysthastپ

فی لغة انگلیسیة

Lyabn Mhzyar Ahwazi , the third century AD. BC Myzysthast , jurists , narrators and famous scientists Shia Imam Ali ibn Musa al-Rida close Imam Muhammad bin Ali Taqi Jawad , Imam Ali Naqi Hadi and Imam Hassan Askari and religious orders who learned of them in some areas , in particular, he served as a representative in Iran .Mhzyar Lyabn home Hendijan but given that in the third century AD.Q Hendijan functions Douragh her ​​native city Douragh have been introduced. His father was a Nazarene religion and become a Muslim and follow Ali as his father was a Muslim teenager .According to some traditions , he took Imam Hassan Askari Drgzshthast .According to historical accounts when the Abbasid Caliph Al-Mamun ordered Imam Reza as crown prince , he traveled to Medina to Khurasan Imam Reza in his path on the sixteenth day of Safar in 201 AH. AH entering Iran and will stay a few days in the city . Later, at the residence of the Imam mosque was built in the name Msjdalrza Lyabn Mhzyar will be buried after his death in the mosque . In the western part of his tomb and the mosque attached to the shrine hall there is probably referred to .Imam Ali ibn Musa al-Rida by his successor, "Abdullah bin Jndb ' lawyer, Imam Jafar Sadiq and Imam Musa Kazim and Tvqyaty from Imam Muhammad bin Ali Taqi Jawad and Imam Hadi came to him.In the north , near Ahvaz Karoon Bqhay seen the owner of the tomb of Ali , son of the famous Mhzyar Ahwazi know that in the year 200 AH Myzysthast .

و بعد ذلک الذهاب ال مدینة الشوش التاریخیة


فی لغه الفارسیة

شوش شهری است با ۵/۶ کیلومتر مربع مساحت در ۲۴ کیلومتری جنوب غربی دزفول و ۱۱۵ کیلومتری شمال غربی اهواز بین ۳۲ درجه و ۲ دقیقه عرض شمالی و۴۷ درجه و ۱ دقیقه طول شرقی نسبت به نصف النهار گرینویچ قرار دارد. بلندی شهر شوش از سطح دریا ۸۷ متر و فاصله هوایی تاتهران ۴۷۹ کیلومتر است. فاصله زمینی شوش تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا اهواز ۱۱۵ کیلومتر، تا دزفول ۲۴ و تا اندیمشک ۳۸ کیلومتر است. حدود ۱۳۲۹ هـ. ش به مرکز بخش تبدیل شد.

شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزار ساله مملکت عیلام و همچنین پایتخت زمستانیامپراطوری هخامنشی بوده‌است. و از طوایف لر کوچک و لر بزرگ بختیاری و اقوام دیگر ایرانی همچون دزفولی شوشتری عرب زندگی می کنند حمزه اصفهانی شوش را چنین توصیف نموده: شوش به معنی شهر زیبا، باصفا، خوب و لطیف. در تورات و در قاموس موسی درباره شوش آمده‌است: شوشن یا شوشان در عبری زنبق بوده، در یونان سوسنای می‌گفتند و نامهای دیگرش «سوسا» «سوس» بوده، قسمت بزرگی از ولایت شوش و عیلام را هم «سوسیانا» یا «سوزیانا» می‌گفتند. شوش یا شوشن نام همه گیاهان تیره سنبل و زنبق و نرگس و اسپرغم به شمار می‌رود. شوش در قرون وسطی آباد و مرکزی بزرگ برای خوزستان بوده‌است که در آن روزگار چندین شهر، آبادی و حومه داشته و در آن شهر قلعه‌ای محکم و قدیمی، بازارهایی با شکوه و مسجدی با ستونهای گرد وجود داشته‌اند. این شهر به داشتن منسوجات ابریشمی خام، ترنج، انار و نیشکر معروف بوده‌است. آرامگاه دانیال نبی در شهر شوش واقع گردیده‌است. شوش در دوره اسلامی نیز مدتها از شهرهای پرجمعیت و پررونق بود، هنگامی که مرکز خوزستان به اهواز منتقل شد شوش کم کم اهمیت خود را از دست داد. در طبقات پایین تر این شهر آثاری بدست آمده که باستان شناسانآنها را مربوط به ۸ هزار سال پیش می‌دانند.

فی الغة العربیة

سوسة هي مدينة ذات 5/6 كيلو متر مربع وعلى بعد 115 شمال غرب 24 على بعد كم من جنوب غرب دزفول ، الاهواز بين 32 درجة 2 دقيقة شمالا و 47 درجة شرقا نسبة إلى الزوال غرينتش هو 1 دقيقة. اسكت الارتفاع فوق مستوى سطح البحر من 87 متر مسافة 479 كيلومترا من الهواء من طهران . مسافة الأرض من 766 كم من طهران في سوسة ، إيران ، و 115 كيلومتر فوق، فوق فرع poldokhtar 24 و 38 كم . حول 1329 م . أصبح S قسم المركز.كان سوسا ل مراكز المدن القديمة الحضارة القديمة، و المدن الأكثر شهرة في العالم ل عدة آلاف من السنين ، كانت عاصمة البلاد عيلام والإمبراطورية الأخمينية العاصمة الشتوية . الصغيرة والكبيرة لور لور والقبائل و الشعوب والعرب إيرانية أخرى بختياري يعيش Shushtarî مثل دزفول ، وقد وصفت سوسة حمزة الأصفهاني : مدينة سوسة ، وهذا يعني جميلة ، جميلة ، لطيفة والعطاء. موسى في التوراة وفي المفردات المقدمة حول سوسة : و Shvshn زنبق أو Shvshan باللغة العبرية ، في اليونانية ، قائلا Svsnay أسماء أخرى : " سوسا " " سوس " وكان جزء كبير من محافظة سوسة و عيلام أيضا " " أو " " قال Svsyana Svzyana يعتبر الثلج أو الخزامى الظلام و الزنبق و النرجس أسماء Shvshn من جميع النباتات و Asprghm . في العصور الوسطى ، وكان مركز ازدهار سوسة ، خوزستان التي تعتبر كبيرة بالنسبة ل تلك الأيام في العديد من المدن والقرى و الريف و قلعة قوية و البلدة القديمة والأسواق و المساجد الأعمدة المستديرة الفخمة ، كان هناك . المدينة وقد عرفت المنسوجات الحريرية الخام ، البرغموت والرمان وقصب السكر . قبر دانيال تقع في اسكت Grdydhast . العصر الإسلامي سوسة عالمية طويلة و مزدهرة عندما انتقل مركز سوسة ، خوزستان ، إيران فقدت تدريجيا أهميتها . يعمل في الطوابق السفلى من علماء الآثار من حيث صلتها منذ ثمانية آلاف سنة .

فی لغه النگلیسیه

Susa is a city with 5/6 square kilometers and 115 kilometers northwest 24 km southwest of Dezful , Ahvaz between 32 degrees 2 minutes north latitude and 47 degrees east longitude relative to the Greenwich meridian is 1 minute . Shush height above sea level of 87 meters air distance of 479 kilometers from Tehran . Ground distance of 766 km from Tehran in Susa , Iran , 115 miles up , up Branch poldokhtar 24 and 38 km. Around 1329 AD. S became the center section .Susa was an ancient city centers of ancient civilization , the most famous cities in the world for several thousand years, the country's capital of Elam and the Achaemenid Empire was the winter capital . Small and large Lor Lor, Bakhtiari tribes and peoples and other Iranian Arabs live Shushtarî like Dezful , Susa Hamza Isfahani has described : the city of Susa, meaning beautiful, beautiful , nice and tender. Moses in the Torah and in the vocabulary provided about Susa : the lily Shvshn or Shvshan in Hebrew , in Greek, saying Svsnay other names : " Sousa " " Seuss " was a big part of the province of Susa and Elam also " Svsyana " or " Svzyana " said Snow or dark lavender and lily and narcissus Shvshn names of all plants and is considered Asprghm . In the Middle Ages , was a flourishing center of Susa , Khuzestan which is great for those days in several cities , villages and countryside and the strong castle and old town , markets and mosques stately round columns , there were . The city is a raw silk textiles , bergamot , pomegranate and sugar cane has been known . Tomb of Daniel located in Shush Grdydhast . Susa Islamic era long cosmopolitan and thriving when the center of Susa, Khuzestan, Iran moved gradually lost its importance . It works on the lower floors of the archaeologists as they relate to eight thousand years ago .

زیارت نبی الله دانیال (ع)


فی لغة الفارسیه

دانیال در باور ادیان ابراهیمی یکی از پیامبران بنی اسرائیل(قرن هفتم پیش از میلاد) است. دانیال به زبان عبری به معنای «خدا قاضی من است» می‌باشد. در سال ۶۰۶ پیش از میلاد وی را به دربار «بخت النصر» پادشاه بابل به اسارت بردند. وی در آنجا به علوم کلدانیان و زبان مقدس واقف گردید و در حکمت از آنان پیشی گرفت. اولین واقعه‌ای که سبب نفوذ دانیال نبی گردید تعبیر خواب نبوکد نصر بود. بدین گونه ادعای پیغمبری نمود و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. وی به همراه عده‌ای از قوم یهود به ایران مهاجرت نمود ودر شوش ساکن شد ودر آنجا درگذشت.

آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. بنای زیارتگاه او شامل دو حیاط است. بر روی گنبد مخروطی – پله‌ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه‌است.

فی لغة العربیه

دانيال، واحدة من الديانات الإبراهيمية يؤمنون أنبياء بني إسرائيل (القرن السابع قبل الميلاد ) هو. دانيال العبرية ، وهذا يعني " الله هو القاضي بلادي" هو . في 606 للمحكمة انه " نبوخذ نصر " ملك بابل قبل الميلاد أحضر الأسير . هناك كان على علم اللغة المقدسة للعلم و حكمة الكلدانيين ، و تعدتها . وكان الحدث الأول كان تأثير دانيال تفسير الأحلام Nbvkd نصر . وبالتالي اعتبر ادعاء النبوة و الملك. انه ، جنبا إلى جنب مع بعض من يهود إيران هاجروا واستقروا في سوسة ، حيث توفي.قبر دانيال تقع على الضفة الشرقية من النهر Shavvr أمام تلة القلعة . ضريحه هو فناء المبنى. على القبة المخروطية - النوع الأكثر شيوعا من الجسر هو أن القباب المنطقة.

فی الغة النگلیسیة

niel, one of the Abrahamic religions believe in prophets of Bani Israel ( seventh century BC ) is. Hebrew Daniel, meaning " God is my judge " is. In 606 BC the court he " Nebuchadnezzar " king of Babylon brought captive . There he was aware of the sacred language of science and the wisdom of the Chaldeans , and surpassed them . The first event was the influence of Daniel dream interpretation was Nbvkd Nasr . Thus the claim of prophet and the king was considered . He , along with some of the Iranian Jews emigrated and settled at Susa, where he died.Tomb of Daniel located on the east bank of the river Shavvr front of the citadel hill . His shrine is a building yard . On the conical dome - the most common type of bridge is that domes region.

 و من بعد ذلک الذهاب الی مدینة دزفول


فی الغه الفارسیة

دِزفول در بخش‌های جلگه‌ای استان خوزستان و با گستردگی نزدیک به ۴۷۶۲ کیلومتر مربع.[۳] _که با برشمردن بخش‌های روستایی آن دارای گستردگی برابر ۷۸۴۴ کیلومتر مربع می‌باشد_ جای دارد[۴]

دزفول نام شهری است در نیمروز (جنوب) باختری ایران و مرکز شهرستان دزفول که در کنار رودخانه دز گسترده شده‌است. این شهر در دامنه‌هایزاگرس میانی جای دارد و پیشینه تاریخی آن به زمان ساسانیان باز می‌گردد ولی پیش از ساسانیان هم آباد بوده و بخشی از سرزمین‌های امپراتوری‌های ایلام و هخامنشیان به شمار می‌رفته‌است. این شهر در ۷۲۱ کیلومتری تهران و ۱۵۵ کیلومتری اهواز جای دارد.[۵] شهرستان دزفول دارای زمستان و پاییزی مدیترانه‌ای بوده و زیستبوم سرسبز آن از پایان زمستان تا آغازه‌های بهار بسیار دلپذیر است. این شهرستان با زیستبوم زیبای جلگه‌ای-کوهپایه‌ای و کوهستانی خود در سراسر سال و به ویژه در روزهای نوروز پذیرای شمار بسیاری از گردشگران می‌باشد.

فی الغة العربیة

دزفول في خوزستان فترة العادي ما يقرب من 4762 كيلو متر مربع . [ 3 ] _ تمديد تعداد المناطق الريفية من 7844 كيلومتر مربع ، يتم استبدال [ 4 ]دزفول هو اسم المدينة عند الظهر (جنوب) الى الغرب من وسط مدينة دزفول ، إيران و النهر هو جرعة واسعة . يقع مركز المدينة في سفوح جبال زاغروس ويعود تاريخها إلى الفترة الساسانية ، ولكن قبل الإمبراطوريات الساسانية أباد وجزء من أرض عيلام و الأخمينية Myrfthast . وتقع المدينة 721 كم من طهران و 155 كيلومترا من إيران. [ 5 ] مدينة البحر الأبيض المتوسط ​​من دزفول في فصل الشتاء والخريف والبيئة الخصبة لل نهاية فصل الشتاء إلى الربيع الغز · hhay طيب للغاية. المدينة مع عادي بيئة جميلة - submontane والجبلية على مدار السنة و خصوصا خلال عيد النوروز مفتوحة ل أعداد كبيرة من السياح.

فی الغة النگلیسیة

Dezful in Khuzestan plain span of nearly 4762 square kilometers . [ 3 ] _ The extension to enumerate the rural areas of 7844 square kilometers , is replaced by [ 4 ]Dezful is a city name at noon ( south ) west of the city center of Dezful , Iran and the river is wide dose . The city center is located in the foothills of the Zagros Mountains and its history dates back to the Sassanid period , but before the Sassanian empires Abad and part of the land of Elam and the Achaemenid Myrfthast . The city is located 721 km from Tehran and 155 kilometers from Iran . [ 5 ] Mediterranean city of Dezful in winter and autumn and the lush environment of the end of winter to spring Ghaz·hhay very pleasant. The city with beautiful environment plain - submontane and mountainous throughout the year and especially during the Nowruz is open to large numbers of tourists

و بعد ذلک الزیارة سیدنا محمد بن جعفر الطیا((ع)


فی الغة الفارسیة

 

«محمد بن جعفر بن ابی طالب» فرزند جعفر طیار، برادرزاده علی ابن ابی طالب و همسر ام‌کلثوم دختر علی ابن ابی طالب ، و یکی از فرماندهان سپاه عمر در حمله اعراب به ایران بوده است.

وی در حبشه و در زمانی که گروهی از مسلمانان به دستور محمد عبدالله و به ریاست جعفر بن‌ ابی‌طالب، هجرت کرده بودند، متولد شد.محمد عبدالله بعد از کشته شدن جعفر به اسماء بنت عمیس که مادر محمد بود، گفت: «غم مخور که من ولی ایشان در دنیا و آخرت هستم» و گفت: «محمد شبیه عمویم، ابوطالب است.» محمد‌ بن جعفر طیار، در صدر اسلام و به دستور علی همراه حسن پسر علی در تهاجم به ایران حاضر شد و در جنگ شوشتر زخم برداشت و بر اثر همان زخم در هفت کیلومتری شهرستان دزفول، کشته و به خاک سپرده شد.

بنای این بقعه ظاهراً در عصر امیر تیمور گورکانی و پسرش شاهرخ میرزا ساخته شد و در دوره صفویه و بعد از آن چند بار تجدید بنا شد و در فهرست آثار میراث فرهنگی به ثبت رسید.

ابهام در تایید وجود این بقعه در دزفول و علت ساخت آرامگاه

 

در خصوص تأیید وجود این بقعه در شهرستان دزفول عبداللطیف خان شوشترى گفته است : در جنگ فتح شوشتر ، محمدبن جعفر طیار به سختی زخمی شده بود و در بازگشت به دزفول دعوت حق را لبیک گفته و در آنجا در خارج شهر مدفون شد .

از طرفی در کتاب جامع المَمبیرَه نوشته رجب گَر در این باره این گونه نقل شده است :

<< با توجه به اين كه در داده هاي تاريخي آمده است كه وي با ام كلثوم بعد از فوت عمر ازدواج نموده است، نمي توان پذيرفت وي در شوشتر و جنگ با ايرانيان كشته شده باشد؛ زيرا كشته شدن وي در جنگ با ايران، در دوران زندگي عمر است و ازدواج او با ام كلثوم، پس از عمر است و اين نشان دهنده آن است كه وي پس از جنگ با ايران، زنده بوده است و در ماجراي مذكور، کشته نشده است.>>

از طرف دیگر با فرض صحیح بودن وجود آرامگاه در دزفول، محمد بن جعفر از فرماندهان اعراب در حمله به ایران بوده و در کشته شدن شماری از اهالی دزفول و شوشتر نقش داشته و به همین دلیل ساختن آرامگاه برای چنین شخصی از سوی عده ای با انتقاد مواجه است .

فی الغة العربیة

" محمد بن جعفر بن أبي طالب ، " J. حذافة ، الابن، ابن شقيق ، علي بن أبي طالب وزوجته علي بن أبي طالب Amklsvm فتاة، و أحد القادة في حياة غزو العرب ل إيران.
. و عندما قامت مجموعة من المسلمين إلى الحبشة ، وأمر محمد عبد الله جعفر بن أبي طالب والرئيس ، الذي كان قد هاجر ، ولدت محمد عبد الله بعد وفاة والدة ميس أسماء بنت جعفر محمد قال : " لا نحزن ولكن أنا له الدنيا والآخرة " ، وقال: " محمد، مثل عمي ، وأبو طالب هو " كان محمد بن جعفر حذافة ، والإسلام ، وأمر علي بن حسن مع ' الغزو علي إيران الآن في حالة حرب الجرحى و فرع . سبعة كيلومترات من مدينة دزفول الجروح ، مات ودفن .

على ما يبدو، في عهد المغول النصب التذكاري للضريح نجل أمير تيمور ل شاروخ ميرزا ​​بنيت في العصر الصفوي ، وبعد ذلك أعيد بناؤه عدة مرات وتم تسجيله في قائمة التراث الثقافي .

وأكد وجود غموض في بناء هذا النصب والقبر، دزفول

وأكد وجود هذا النصب في مدينة دزفول شوشتري اللطيف خان قال : فرع الحرب فتح ، محمد جعفر بالكاد تؤذي ذبابة ودعوة للعودة إلى دزفول أجابوا هناك حق ودفن في المدينة خارج .

Almmbyrh كتاب شامل مكتوب في رجب جهة أخرى حول هذه الاقتباسات هي :

وفقا للبيانات التاريخية >> أم كلثوم في بعد لم تكن وفاة الحياة الزوجية في حالة حرب مع الفرس قتل في فرع و منذ وفاة حربه مع إيران الحياة هي الحياة ، و زواجه من أم كلثوم ، وبعد مشيرا إلى أن حياته و الحرب مع إيران ، كان يعيش في القصة ، وليس للقتل. >>

فی لغة النگلیسیة

" Muhammad ibn Ja'far ibn Abi Talib, " J. Flywheel , son , nephew, Ali Ibn Abi Talib and his wife Ali ibn Abi Talib Amklsvm girl , and one of the commanders in the life of the Arab invasion of Iran.

And when a group of Muslims to Abyssinia , he ordered Mohammed Abdullah Jafar ibn Abi Talib and the president , who had emigrated , was born. Mohammad Abdullah after the death of Mys Asma bint Jafar Muhammad's mother said: " Grieve not the but I 'm his world and the hereafter "and said : " Muhammad, like my uncle , Abu Talib is. " Muhammad ibn Ja'far Flywheel , Islam and ordered Ali with Hasan son of 'Ali 's invasion of Iran were now at war wounded and Branch seven kilometers from the city of Dezful of wounds , died and was buried .

Apparently, in the era of Mughal tomb monument of Amir Timur 's son Shahrukh Mirza was built in the Safavid period , after which it was rebuilt several times and was registered in Cultural Heritage List .

Confirmed the existence of ambiguity in the construction of this monument and tomb, Dezful

Confirmed the existence of this monument in the city of Dezful Shoushtari Latif Khan said: Fatah War Branch , Mohammad Jafar hardly hurt a fly and an invitation to return to Dezful they answered right there and was buried in the city outside .

Almmbyrh comprehensive book written in another hand Recep about these quotes is :

According to the historical data >> in the Umm Kalthoum after the death of his married life has not been at war with the Persians he was killed in the Branch and since the death of his war with Iran life is life , and his marriage to Umm Kalthoum , after indicating that his life and the war with Iran , has been living in the story , not killed. >>

و بعد ذلک الذهاب الی ضریح و مرقد سید محمد بن الامام موسی الکاظم(ع) فی مدینة دزفول المعرف العجام به سبز قبا یعنی صاحب الباس الخضر

فی لغة الفارسیة
به روايت هاي زيادي صاحب بقعه سبزقبا (محمد بن موسي الكاظم عليه السلام)را برادر تني امام رضا (ع) مي دانند و ساليانه هزاران زائر از شهرهاي مختلف كشور و زائران خارجي از آستانه متبركه سبزقبا ديدن مي نمايند.

فی لغة العربیة

العديد من الإصدارات من القبر Sbzqba (محمد بن موسى عليه السلام كاظم)، شقيق الإمام الرضا (ع)، وأنها سنويا من قبل الآلاف من الحجاج من مختلف المدن والحجاج الأجانب من عتبة المقدسة لزيارةSbzqba

فی لغة النگلیسیة

Many versions of the tomb Sbzqba (Muhammad ibn Musa al Khadim pbuh), the brother of Imam Reza (AS), and they annually by thousands of pilgrims from different cities and foreign pilgrims from the holy threshold Sbzqba to visit

و بعد ذلک الذهاب الی سیده الفاطمه المعصومة قم

فی لغة الفارسیة

پس از آن که مامون خلیفه وقت، برادر فاطمه معصومه، علی بن موسی الرضا، را در سال ۲۰۰، از مدینه به مرو خواند، فاطمه معصومه همچون تعدادی از علویان، درسال ۲۰۱ هجری به ایران روی آورد. وقتی که به ساوه رسید، بیمار شد[۶]. در ساوه از همراهان خود پرسید که تا قُم چقدر فاصله‌است؟ گفتند که نزدیک است. گفت:مرا به شهر قم ببرید، زیرا از پدرم شنیدم که می‌فرمود: شهر قم مرکز شیعیان ما است.

 

پسران سعد اشعری که از شیعیان برجسته بودند و نیز دیگر بزرگان شهر قم که از موضوع حرکت فاطمه معصومه به قم باخبر شده بودند، از وی استقبال باشکوهی به عمل آوردند فاطمه معصومه به خانه موسی بن خزرج بن سعد اشعری وارد شد.

فی الغة العربیة

ثم في المرة الخليفة المأمون ،،،، قال شقيق F. M.، علي بن موسى الرضا في العام 200 مدينة لمريم F. M كما ذهب عدد علويان ل إيران في 201 م . عندما وصلوا المرضى سافه [ 6 ] . سأل رفيقه كيف Faslhast في ساوه ، قم. ؟ أنها إغلاقه. وقال لي أن آخذ من مدينة قم ، لأنني سمعت من والدي Myfrmvd : قم، وسط الشيعة لدينا.

 

الفتيان سعد الأشعري الذين كانوا مدينة شيعية بارزة من قم و غيرهم من كبار الشخصيات الذين كانوا على بينة من قضية فاطمة محمد إلى مدينة قم ، وقدم له ترحيبا كبيرا [ 7 ] . جاء F. M. موسى بن خزرج بن سعد الأشعري المنزل.

فی الغة الفنگلیش

Then the Caliph Mamoun time , brother, F. M. , Ali ibn Musa al-Rida , in the year 200 , the city said to Mary F. M as the number of Alavian went to Iran in 201 AD . When they reached Saveh patients [6 ]. His companion asked how Faslhast in Saveh, Qom. ? They close. Told me to take the city of Qom , because I heard from my father Myfrmvd : Qom, the center of our Shias .

 

Saad al- Ash'ari boys who were prominent Shiite city of Qom and other dignitaries who were aware of the issue moved to Qom F. M. , F. , M. She gave a grand welcome to the house of Musa ibn Khazraj ibn Sa'd Ash'arite were brought out

وبعد ذلک الذهاب الی مسجد جمکران المقدس

فی لغة الفارسیة

ساخت این مسجد بنا به نقل عالم معاصرمحدث نوری به فردی به نام شیخ حسن بن مثله جمکرانی مربوط می‌شود، به گفته او که در بیداری -و یا عالم رویا- با امام دوازدهمشیعیان، مهدی دیدار کرده است و حجت بن حسن دستور ساخت مسجد را به وی داده است.

در میان شیعیان بحثهای زیادی در خصوص ملاقات با امام زمان) مطرح است. عده‌ای با استناد به روایاتی، آن را در خواب ممکن می‌دانند [۲]. دریافت نامه از مهدی(عج) پس ازغیبت کبری نیز مورد قبول بسیاری از شیعیان است، آنچنانکه نامه و توقیع رسیده به شیخ مفید - حدود یک قرن پس از غیبت کبری - از نظر شیعیان مورد تردید واقع نشده است.

اما عده‌ای از جمله برخی از معاصرین، با استناد به نامه‌ای که حجت بن حسن مهدی(عج) به آخرین وکیل خویش ارسال نموده است، که شیعیان به توقیع ناحیه مقدسه از آن نام می‌برند، مشاهده امام زمان(عج) در بیداری را بر خلاف نامه منسوب به مهدی می‌دانند، در بخشی از این نامه[۳] آمده است:

غیبت کامل آغاز شد و پس از آن ظهوری نخواهد بود، مگر بفرمان خداوند[۴]...بزودی برخی از شیعیان من ادعا خواهند کرد که مرا دیده‌اند، آگاه باشید که هر کس قبل ازخروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای مشاهده مرا کند، دورغگوی و تهمت زننده است[۵]...

فی لغة العربیه

وقال انه بناء المسجد ، وفقا ل باحث يدعى الشيخ حسن بن مثل ما تشعر Jmkrany Masrmhds ضوء أنه في أعقاب - أو حلم العالم - من قبل الإمام الشيعي الثاني عشر ، التقى المهدي وأمرت إثبات حسن بن على بناء مسجد لديه ل .
ويعتبر الكثير من النقاش حول اللقاء مع إمام الشيعة ) . وفقا لبعض الحسابات، و تراه في النوم. تلقى رسالة من المهدي قبلت كوبرا مفقودة أيضا العديد من الشيعة ، فضلا عن ناضجة Tvqy الشيخ مفيد - بعد غياب دام ما يقرب من قرن من كوبرا - المسألة ليست شيعية .
لكن آخرين ، بما في ذلك بعض معاصريه ، نقلا عن الرسالة H. بن حسن المهدي ( AJ ) على مشاركة محاميه قد أرسلت حي الشيعية المقدسة بهذا الاسم لا تزال Tvqy ، انظر الإمام ( AJ ) في أعقاب خلافا ل الرسالة المنسوبة إلى مهدي نعرف ، جزء من هذه الرسالة ما يلي:
بدأ الغياب الكامل ، وهكذا فإنه لن تنشأ إلا إذا وصية الرب .. قريبا يدعي بعض الشيعة أن رأيت جعلني على علم بأن الجميع قبل مغادرته Sfyany و تصرخ مطالبة وجهة نظري ، و Dvrghgvy المستأنف و هو

فی لغة الفنگلیش

The construction of the mosque , according to scholar named Sheikh Hassan bin like Jmkrany Masrmhds light is concerned, he said that in the wake - or dream world - by the twelfth Shiite imam , Mahdi met and proof of bin Hassan ordered the construction of a mosque he has to .
Much debate about the meeting with the Imam of the Shia ) is considered. According to some accounts , it may consider in sleep . Received a letter from the Mahdi is the missing cobra has also accepted many Shiites , as well as a ripe Tvqy Shaykh Mufid - After an absence of nearly a century of Cobra - The question is not Shiite .
But others, including some contemporaries , citing the letter H. Bin Hassan Al-Mahdi ( aj ) on his last lawyer has sent the holy Shiite district of that name continues to Tvqy , see Imam (aj ) in the wake Unlike letter attributed to Mehdi know , the part of the letter reads :
Complete absence began, and so it would not arise unless the commandment of the Lord .. Soon some Shiites claim that I saw made ​​me aware that everyone before leaving Sfyany and Shout claim my view , the appellant Dvrghgvy and is

و بعد ذلک الذهاب الی ارض خراسان و الاول فی ذلک الذهاب الی محل قدم الامام الرضا(ع)


فی الغة الفارسیة

مسجد و زیارتگاهِ قدمگاه در نیشابور، از مسجدهای صفوی است که به دستور اسماعیل صفوی بنا شد، به جای بنای قدیمی‌تری، ساخته شده است. با توجه به کتیبه کاشی کاری گنبد به نظر می‌رسد کار تزئینات یا تعمیرات بنا در دوره شاه سلیمان صفوی به پایان رسیده است. بنای قدمگاه به دلیل وجود سنگ سیاهی که روی آن جای پای منسوب به امام رضا دیده می‌شود، ساخته شده و یک مسجد و زیارتگاه است.

شکل اصلی باغ کنونی در دوران صفوی و به دستور شاه عباس اول احداث شد و در دوره‌های بعدی در زمان شاه سلیمان صفوی و در دوران ناصرالدین شاه قاجار مرمت‎هایی جهت حفاظت و احیاء باغ صورت پذیرفت. آخرین مرمت و بهسازی مجموعة مذکور در سال ۱۳۵۰ توسط سازمان حفاظت آثار آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد و به شماره ۲۳۶ در فهرستآثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فی الغة العربیة

المساجد والمزارات في خطوة نيسابور ، بنيت المساجد الصفوية بناء على أوامر من إسماعيل الصفوي ، بدلا من هي التي شيدت المباني القديمة . وفقا لل نقش تجانب قبة يبدو للعمل ، وتزيين أو إصلاح للمبنى من فترة الملك سليمان الصفوي قد انتهت. خطوة على ذلك ل آثار أقدام بناء الحجر الأسود ينسب إلى الإمام الرضا ينظر ، وبنى مسجد و الضريح.
تم بناء النموذج الأساسي لل حديقة حاضرا أثناء الصفوي شاه عباس الأول الصفوي شاه سليمان في فترات لاحقة و خلال استعادة قاجار شاه الذي تم القيام به لحماية واستعادة الحديقة. بدأت مؤخرا ترميم وتحسين سلسلة من الأعمال في عام 1350 من قبل وكالة حماية البيئة وحتى يومنا هذا لا تزال و تم تسجيل عدد 236 على قائمة المعالم الوطنية .

فی لغة النگلیسیة

Step mosques and shrines in Nishapur, the Safavid mosques were built on the orders of Ismail Safavi , instead of the older buildings are constructed . According to the inscription tiled dome seems to work, decorating or repairs of the building of King Solomon Safavid period has ended . Step on it because black stone building footprints attributed to Imam Reza seen , built a mosque and a shrine .
The basic form of the present garden was built during the Safavid Shah Abbas I of the Safavid Shah Suleiman in later periods and during the Qajar Shah restoration that was done to protect and restore the garden .

و بعد ذلک الذهاب الی نیشابور الی الزیاة سید المحرق

 فی لغة الفارسیة


محمد بن حسین مشهور شده به محروق (نزد شیعیان امامزاده محروق) یکی از نوادگان علی بن حسین بود که در پی قیامی که ضد خلیفه وقت -مأمون-صورت پذیرفت کشته شد. پیکر او را به آتش کشیدند و خاکستر آن را در محله تلاجرد از محله‌های قدیم شهر نیشابور به خاک سپرده شد. از همین رو به محروق یعنی سوخته شده معروف شد. آرامگاه وی که در کنار آرامگاه عمر خیام است، در شمار آثار تاریخی به ثبت رسیده‌است.

فی لغة العربیة

ومن المعروف محمد بن حسين Mhrvq (بين الشيعة مرقد Mhrvq) كان واحدا من نسل علي بن حسين انتفاضة ضد خليفة في الوقت المناسب - مأمون - استغرق قتل. احترق جسده ورماد الأحياء القديمة من مدينة نيسابور دفن حي Tlajrd. أحرق شعبية جدا إلى Mhrvq. قبره بجانب قبر عمر الخيام، وعدد من المعالم الأثرية المسجلة Rsydhast.

فی لغة النگلیسیة

Mohammad Ben Hussein is known to Mhrvq (among Shia shrine Mhrvq) was one of the descendants of Ali bin Hussein uprising against the Khalifa in time - Mamoon - took was killed. His body was burned and the ashes of the old neighborhoods of the city of Nishapur was buried Tlajrd neighborhood. So popular was burned to the Mhrvq. His tomb is next to the tomb of Omar Khayyam, the number of registered monuments Rsydhast.

و بعد ذلک الذهاب الی سلطان خراسان و هو الامام علی بن موسی الرضا(ع)و زیارة ترقبه و شاندیز و زیارة سید ناصر و یاسر اخوان الامام الرضا علیهم الاسلام

الامام الرضا

 

ترقبه

شاندیز

اخوان الامام الرضا یاسر و ناصر(ع)

و بعد ذلک الذهاب الی شمال ایران و بحر الخزر الفارسی

و بعد ذلک ذهاب المدینة رأی و زیارت قبر السید المعروف به شاه عبد العظیم

فی لغة الفارسیة

آرامگاه عبدالعظیم حسنی در مجموعه آرامگاه‌های نوادگان حسن بن علی است که در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه با آرامگاه حمزه و طاهر یکی از مشهورترین زیارتگاه‌های شیعیان ایران بوده و مربوط به دوره ایلخانی - دوره صفوی - دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فی لغة العربیة

يقع المقابر مقبرة أحفاد الحسن بن علي عبد العظيم الحسني في مدينة راي (جنوب طهران). قبر دفن حمزة طاهر، واحدة من أشهر المزارات الشيعية في إيران والبطريرك - العصر الصفوي - فترة من الزمن. وقد تم تسجيل تأثير على التاريخ الفارسي بهمن 11 1334 مع تسجيل عدد 406 بوصفه واحدا من الامة الايرانية.

فی لغة النگلیسیة

Tomb tombs of descendants of Hasan bin Ali Abdul Azim Hasani in the town of Ray (south of Tehran) is located. The burial tomb of Hamza Tahir, one of the most famous shrines in Shia Iran and the patriarch - Safavid period - period of time. The effect on 11 Persian date Bahman 1334 with registration number 406 has been registered as one of the Iranian nation.

و بعد ذلک الذهاب الی مرقد الامام الخمینی (رحمة)فی محافظت طهران

و بعد ذلک الذهاب الی آخر محافظة و هوا شیراز و زیارة السید شاه چراغ یعنی ملک النور السید بن الامام موسی الکاظم(ع)

فی لغة الفارسیة

شاه‌چراغ آرامگاهی است در شیراز که بنا بر اعتقاد شیعیان احمد بن موسی کاظم، پسر ارشد امام موسی کاظم ومحمد بن موسی، برادران امام رضا، در آن به خاک سپرده شده‌است. او در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر نمود ولی در راه توسط افراد مأمون خلیفه عباسی در شهر شیراز کشته شد.

این آرامگاه در کنار میدانی به نام احمدی در شهر شیراز قرار دارد. آرامگاه سیدمیرمحمد برادر سیدمیراحمد نیز در نزدیکی شاه‌چراغ است. که به سبک معماری آذری بنا شده است.

فی لغة العربیة

Shahcheragh قبر في شيراز، وفقا للاعتقاد الشيعة، وأحمد بن موسى الكاظم، ابن الإمام موسى كاظم محمد بن موسى، شقيق الإمام الرضا، ودفن فيه. وقتل في طريقه للانضمام الى شقيقه، ولكن رحلة نحو خراسان في المدينة من قبل الخليفة العباسي المأمون. 
يقع قبر شيراز أحمد بجانب الحقل. قبر أخي Sydmyrmhmd في Sydmyrahmd بالقرب Shahcheragh. * تم بناء العمارة الأذربيجانية.

فی لغة النگلیسیة

Shahcheragh tomb in Shiraz, according to Shiite belief, Ahmad ibn Musa al-Kazim, son of Imam Musa Kazem Mohammad Bin Musa, brother of Imam Reza, it was buried. His way to join his brother, but the journey towards Khurasan in the city was killed by the Abbasid caliph al-Ma'mun. 
Shiraz Ahmed's tomb is located next to the field. Sydmyrmhmd brother's tomb Sydmyrahmd near Shahcheragh. * The Azeri architecture is built.

و بعد ذلک  الذهاب الی حیث بدآنا و هی مدینة الاهواز الخضراء

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
تعلن،حملة الزهراء للزیارة والسیاحة به مدت أربعة عشر يوما ،الی ست محافظات من إيران.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 106
  • بازدید کلی : 777